1936-1940
A ROMIKA Schuhfabrik GmbH-t Hellmuth Lemm alapította 1936. március 24-én, Trier közelében a Gusterath völgyben. A termelést tartós gumicsizmák, majd később papucsok gyártásával kezdte, és ez volt az alapja a sikeres üzleti kezdetnek: Már fél évvel a gyár megnyitása után 545 embert foglalkoztat.
1940-1945
Mire elérik az 1000 alkalmazottat, 1945-ben egy bombatámadás elpusztítja a gyárat. Az újjáépítés a háború után kezdődik, mindössze 50 alkalmazottal. A gyártást cipő talpak, kerékbelsők és vízes palackok gyártásával kezdik újra. Majd gumicsizmák következnek.
1950-1960
Cégek, mint a ROMIKA teszik lehetővé azt, amit később úgy jellemeznek, mint a német gazdasági csoda. Egyre több és több és jobb minőségű termék kerül ki a piacra. “Made in Germany” egyet jelent a minőséggel. A divatos cipők iránti kereslet egyre nő – s ezzel együtt a ROMIKA forgalma is – s így az évtized végére 2600 főt foglalkoztat a cég.
1960-1970
A 60-as évek – terjeszkedés újabb irányokban. ROMIKA kifejleszti új cipőit a tenisz, kosárlabda, foci, túrázás és a hegymászás kedvelőinek. új gyárak épülnek Reinsfeldben, Bitburgban, Augsburgban és a spanyol Reusben – ahol a termelést innovatív technikák jellemzik. A gyártás záró folyamatait, az irányítást és a logosztikai teendőket az új trieri irodákból látják el.
1970-1980
Szörf, jogging – az új sport- és szabadidős tevékenységek új ígényeket jelentenek. A ROMIKA szörf-, futó- és teniszcipői lettek a legjobb kiszolgálói az új szabadidős tevékenységeknek. Hogy a vállalat európai nagyságát bizonyítsa, Spanyolországban Ibericaban és Franciaországban Barrnban nyit új üzemeket.
1980-1990
Fitness, szabadidő, Divat – a cipőpiac három fő jellemzője a 80-as években. Sportos-alkalmi cipő a ROMIKA válasza az évitzed kihívására. A világ első, membrán technológiát használó cipője a ROMIKától. Több mint 35.000 pár cipőt gyártanak naponta a modern, magas minőséget képviselő termelési létesítményekben.
1990-1996
A 90-as évek: az alapító Hellmuth Lemm 1988-ban bekövetkezett halálával, és az örökös Lemm család visszavonulásával – mint tulajdonos, René C. Jäggi veszi át az irányítást a ROMIKA élén.
2005
Februárjában 2005-ben kemény tárgyalások után a Josef Seibel csoportnak sikerül megszerezni a Romika nevet és újraindítja a Romika Shoes GmbH-t is a trieri központtal: 80 szakképzett alkalmazottal helyben és mintegy 300 alkalmazottal, a Cseh Köztársaságban. A Josef Seibel Csoport vezetői, Carl-Augusztus Seibel és Andreas Garnier, A Romika GmbH igazgatóságának vezetését is átveszik. így a Josef Seibel Csoport által nyújtott tőkefedezet a Romika számára új piaci és termelési lehetőségek jelent. Szemben a tendenciával, hogy kiszervezzék a termelést a Távol-Keletre, a Josef Seibel Csoport úgy vélte, hogy a termelést megtarja a hazai keretek között. Ennek eredményeként létrejött a szlogen: “Az európai kényelmes cipő”. A termelés 70%-a kelet-európai gyárakban, 5%-a Nyugat-Európában (kifejezetten Németországban) és csak 25%-a történik ázsiában.
Tények:
Márkák: Josef Seibel, Westland, DKM, Romika Termelés: 5.000.000 pár, azaz 23.500 pár naponta Alkalmazottak száma: 2.500 világszerte (ebből: 320 Németországban) Saját gyáregységek: Hauenstein, Trier (fejlesztés), Magyarország, Románia és a Cseh Köztársaságban értékesítés: világszerte több mint 40 országban